VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/03/27

Začatie podnikania

Pekny  večer   ja by som sa chcela opytať  na veci spojene so zacatim podnikania  Som externa studentka  , ktora sa chodieva hlasit na urad prace najma preto  , aby som mohla poziadat o  dotaciu   zo statu   na zacatie podnikania ,chcela by som nieco rozbehnut a zacat podnikat   ,   zatial je to dva mesiace co tam chodim   uz som si poziadala o predpripravu podnikateľov , ktora   je povinna pre  ziskanie  dotacie   na podnikanie  , lenze na UPSVAr mi povedali nasledovne ze  bude to trvat  kym mi pride rozhodnutie  asi dva mesiace  je to mozne tak dlho cakat ? Ja som ich oboznamila aj s tym ,l ze ak nahodou sa stane ze pocas tej  doby 3 mesiace co by som sa chodila hlasit a nasledne   by som sa niekde zamestnala na zmluvu alebo na dohodu  a nemala by som urobeny ten predpripravny kurz na podnikanie z UPSVAR  tak automaticky by mi to vsetko zaniklo a musela by som to nanovo zacinat teda chodit sa zas hlasit a zas vsetko vybavovat  neviem co je na to pravdy  preto by som vas chela poprosit o radu ohladom tohto . A tiez neviem  ako je to stym predpodnikatelskym kurzom z  UPSVAR ,ktory sa ma absolvovat  ak by som ho aj do tych troch mesiacov absolvovala  a  nasledne sa   vyradila  kvoli zamestnanie na dohodu alebo zmluvu alebo ak by som vycestovala   priklad na dovolenku  ci by sa mi to uz pocitila  a ci by som mohla v tomto pripade poziadat  pisomne o dotaciu  , predlozit podnikatelsky plan a  pod. Ale co by sa  stalo v tom pripade ak by som do tych troch mesiacov nestihla neabsolvovať podnikatelsky kurz a  nasledne  vycestovala napriklad na dlhsiu dobu  da sa to este absolvovat a poziadat  o dotaciu ?pocula som tiez   ze ta doba do kedy sa moze  poziadat  o dotaciu a zacat  podnikat na zaklade dotacie je  asi dva roky co je  tom pravdy  ? Mam zaujem podnikat    v hlavnom meste   teda v Ba  ake prispevky na rozvoj podnikania   mozem poziadat viem ze je mozne  poziadat  vtedy ak si zmenim trvaly pobyt  , vtedy  mozem ziskat tiez  zaklad  start   na veci co sa tyka s usadenim  . Verim že mi poradite .
 
 ďakujem za vašu skoru odpoveď.   S pozdravom   michaela

9 komentárov:

eporadca povedal(a)...

Zákon presne určuje podmienky na začatie podnikania a tie musíte dodržať. Samozrejme najlepšie Vám poradia kompetentní - pracovníci ÚPSVaR podľa miesta bydliska. Je dôležite dodržať všetky body zmluvy aby potom sa vyhnúť prípadným problémom.

eporadca povedal(a)...

Komu je príspevok určený

Príspevok na samostatnú zárobkovú činnosť (ďalej len „SZČ") sa poskytuje občanovi vedenému v evidencií uchádzačov o zamestnanie úradu práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej "úradu PSVR") najmenej tri mesiace, ktorý úspešne absolvuje prípravu na začatie prevádzkovania alebo vykonávania SZČ, vypracuje podnikateľský plán spolu s kalkuláciou nákladov. Hodnotiaca komisia úradu odporučí poskytnutie príspevku na SZČ uvedenému žiadateľovi a následne na základe dohody uzavretej medzi úradom a žiadateľom o príspevok na SZČ občan začne a bude túto samostatnú zárobkovú činnosť vykonávať nepretržite najmenej dva roky.
http://www.podnikam.webnoviny.sk/financovanie/prispevok-zacatie-podnikania-postup-praxe/24874

eporadca povedal(a)...

Aký je postup
kroky:
Musíte byť nezamestnaný najmenej tri mesiace.

Nevyhnutné je podať žiadosť o príspevok na podnikanie, a to na príslušnom ÚPSVR kde bude zárobková činnosť prevádzkovaná.

Následne budete zaradený do poradovníka a čakáte, kým sa dostanete na rad. To môže trvať aj dlhšiu dobu, preto to uvádzame ako samostatný bod.

Absolvovanie internej prípravy na podnikanie a zvládnutie testu je podmienkou.
zdroj: http://www.podnikam.webnoviny.sk/financovanie/prispevok-zacatie-podnikania-postup-praxe/24874

eporadca povedal(a)...

K žiadosti neskôr dokladáte:

- podnikateľský zámer (s presne rozpísanými položkami na čo príspevok použijete),
- živnostenský list,
- list vlastníctva (okolkovaný), nie starší ako tri mesiace + súhlasné stanovisko spoluvlastníka alebo zmluvu o nájme,
- osvedčenie o absolvovaní praktickej prípravy,
- zmluvu o podnikateľskom účte (môže byť aj osobný),
- čestné vyhlásenie, že ste ešte nepodnikali,
- čestné vyhlásenie „de minimis“ (zložka pomoci štátu).
zdroj: http://www.podnikam.webnoviny.sk/financovanie/prispevok-zacatie-podnikania-postup-praxe/24874

eporadca povedal(a)...

Po zvládnutí testu nasleduje obhajoba podnikateľského zámeru pred komisiou.

Čakanie na výsledok, tj. či bol alebo nebol schválený príspevok môže trvať aj niekoľko dní, buďte preto trpezlivý.

Po schválení príspevku podpíšete dohodu o poskytnutí príspevku, a to v dvoch vyhotovenia. Z toho 1 vyhotovenie zostáva vám.

Pripísanie peňazí na účet by malo prebehnúť od podania žiadosti o pripísanie prostriedkov do 30 dní.

Vyplnenie a odoslanie formulára pre ministerstvo financií tzv. Oznámenie o prijatí minimálnej pomoci je záverečným krokom celého postupu.
http://www.podnikam.webnoviny.sk/financovanie/prispevok-zacatie-podnikania-postup-praxe/24874
zdroj:

eporadca povedal(a)...

Výška príspevku na samostatnú zárobkovú činnosť je závislá od celkovej ceny práce, typu regiónu oprávneného na poskytovanie štátnej pomoci a od priemernej miery evidovanej nezamestnanosti v okrese v ktorom bude uchádzač vykonávať samostatnú zárobkovú činnosť.

Príspevok vám úrad poskytne na úhradu nákladov súvisiacich s podnikaním, ktoré ste uviedli v podnikateľskom zámere. Príspevok musí byť použitý v období od podpísania dohody do ukončenia záväzku na vykonávanie samostatnej zárobkovej činnosti (teda do 2 rokov).
Použitie príspevku musí byť preukázateľné a účtovne evidované počas obdobia desiatich rokov od ukončenia záväzku vykonávať vykonávať samostatnú zárobkovú činnosť.
zdroj: http://www.uspesne-podnikanie.sk/ako-ziskat-prispevok-na-podnikanie

eporadca povedal(a)...

Ak skončíte s podnikaním pred uplynutím 2 rokov, ste povinný vrátiť pomernú časť príspevku pripadajúcu na čas, po ktorý sa neprevádzkovala alebo nevykonávala samostatná zárobková činnosť a do evidencie uchádzačov o zamestnanie môžete byť zaradený odo dňa nasledujúceho po uplynutí dvoch rokov od začatia prevádzkovania alebo vykonávania SZČO.

Vrátenie príspevku sa nepožaduje, ak sa prevádzkovanie alebo vykonávanie SZČO skončilo z dôvodu úmrtia alebo zo zdravotných dôvodov.
Občan, ktorý skončil prevádzkovanie alebo vykonávanie samostatnej zárobkovej činnosti pred uplynutím dvoch rokov zo zdravotných dôvodov, môže byť zaradený do evidencie uchádzačov o zamestnanie odo dňa nasledujúceho po skončení prevádzkovania alebo vykonávania SZČO.
zdroj: http://www.uspesne-podnikanie.sk/ako-ziskat-prispevok-na-podnikanie

Unknown povedal(a)...

Dobry den, som zamestnana a uz dlhsiu dobu uvazujem nad podnikanim.Chcela by som si otvorit nechtovy dizajn kedze mam iba akreditovany kurz a ide o zivnost remeselnu a nemam odpracovane v tomto odbore ci sa da najst sposob aby som si vobec zalozila zivnost na nechtovy dizajn a nechcem tam osobu ktoru musim zamestnat v tomto odbore kedze by som bola ako zacinajuci podnikatel…Prosim o radu. Dalsia vec uvazujem nad prispevkom z uradu prace mozem si zalozit s.r.o ked beriem dotaciu?

Unknown povedal(a)...

Dobry den, chcem sa opytat, ked mi skoncila viazanost po 2 rokoch, a mam peniaze este z dotacii, musim ich vratit? Podla dohody z roku 2012, je pisane, ze musim mat aktivnu zivnost 2 roky, a drzat sa podnikatelskeho planu.. Ale podnikatelsky zamer (predbezna kalkulacia), je len orientacna a malokedy sa zhoduje z realom.. Dalsia otazka.. Napr. ked zoberiem dotaciu 4000, po 12 mesiacoch by som ukoncil zivnost , suma sa rozrata na dobu 24 mesiacov (dohoda bola na 24), musim vratit 2000, bez ohladu kolko som pouzil z dotacii.. Ale ked skonci viazanost 24 mesiacov, a mam peniaze z dotacii, tak ich musim vratit? Lebo ak ano, tak potom som mohol zrusit zivnost v 23 mesiaci a vratil by som iba 166.. Tak ako to je presne? Dakujem.. Ivan